Thursday, December 2, 2010

Anime + Manga

hye2~
slain drpd dok melayan korean drama/korean songs..aku pn rajin gk layan anime n manga..
so lately nie aku terpikir la....aku da 21 thn but still layan anime n manga!.. da tua2 bangke cm aku nie msih sesuai lg ke nk tgk anime nie sume?? masih boleh addicted ngn manga plk tuh??..and persoalan nyr>> otaku ke aku nih???..>.< 
aduh!! plz people, help me find the ans for my question k~~~

ape kejadah nyr anime nih??? manga tue ape?? buah mangga ke? ke majalah mangga tuh??? @_@??
1st of all y korg perlu tau...anime nie different from cartoon okay...& manga y aku maksud kn nie bkn buah ataupn majalah ye...=3

Anime n Manga nie origin nyr dr jepun dan anime ngn manga nie ade y salin berkait...sbb ade sesetgh anime tuh adalah adaptation from manga..
maksudnyr...manga da kuar dulu, da kuar bepuluh2 series da then br anime die kuar...
contoh plg senang>> anime Bleach..penah dngr?...xpn Naruto?? penah dngr?? tipu la klu xpenah dbgr tue..huhu..so anime2 cm gini..manga die da lame kuar..da beratus3 series da..dan di ikuti oleh anime die...
(klu ade y xbape phm lg mksd anime n manga nie boleh la tnye Mr. Google ye..hee~^^)

tp...aku xtgk n aku xbace pn anime Bleach/Naruto etc..mula2 tue tgk la gk..tp da lme2 jd penat sbb dah beratus2 kot episode die..malas la plk ak nk tgk...bnyk sgt! =_=!

so anime ape y ak tgk??
aku hnye tgk anime y episode die smpi 26 je...sbb ak tau cter die msti skejap tp content die padat..so xde la bosan ak nk tgk kn...n y best nie..anime2 nie sume nyr cter2 lawak kot..memang tegelak abes la..^0^

nie nk share skit la..anime2 y ak tgk..nie sume mmg top fav ak nyr la..heee~

1) Ouran High School Host Club

2) Vampire Knight

3) Fruits Basket

4) Code Geass

5) Kaichou wa Maid-sama

6) Skip Beat

7) Kimi ni Todoke


8) Blood+

9) Tsubasa Chronicles 

10) Full Metal Alchemist 

11) Kuroshitsuji

12) Speacial A

13) Death Note
(ade lg anime laen y ak tgk..tp mlas nk tulis =_=!)

aku pn xtau la nk klasifisasi kn anime aku tgk nie dlm genre ape sbnrnye, sbb genre die meluas sgt..ade bnyk jenis citer anime y korg boleh tgk kat online nih..tnggl pilih je...but mostly anime y ak tgk msti y lawak nyr la...
then lukisan die msti tip top nyr lah..same gk la ngn manga..criteria y pntng bile ak nk bce 1 manga tue..msti nk tgk lukisan die...klu cntek ak bace la....klu x cantek..xde mood nk bce..hua3~ =P
tp itu aku lah..klu korg?? ape y korg rse menarik kat manga nih??

klu nk list kn manga y ak bace, mmg penat la..sbb mmg da berpuluh3 manga ak bace...smpi da xingt dah..
tp klu ikut list anime kat atas tue..ak still bace manga vampire knight n kaichou wa maid-sama...
+ ade lg la manga y best2 ak bce skng..^^


honestly...korg rse pelik x klu ak nie still lg tgk anime n still lg bace manga???
should i stop?..hmmmmm.>.<

2 comments:

  1. tgk mcm best...aku suke bace komik2 katun tu....
    tp x suke tgk on9 sbb x suke ngadap komputer kot..=)
    xpe....bkn ko sorang je yg da tua bangka *joke...* suke anime,manga....=) hik3....
    aku suke tgk katun kat tv kot....muahahaha...

    ReplyDelete

"the story of my life"